Loading

Solide bedrijf dat goed werk levert

Een aanloop van maar liefst zeven jaar was nodig alvorens er met de realisatie van bedrijvencomplex Bestpoint kon worden gestart. Maar nu staat er dan ook een echte eyecatcher in Best waar MGM projectontwikkeling met recht trots op is. Directeur en eigenaar Marcel van Kessel: “Bouwen besteden wij altijd uit. Van der Heijden bouw en ontwikkeling had de scherpste prijs en is bovendien een solide bedrijf dat goed werk levert. De bouw van Bestpoint was bij hen in capabele handen.”

Diversiteit
“We hadden de grond al een tijd in bezit voor we zelfs maar aan aanbesteden konden denken. Mede door de crisis en bestemmingsplanperikelen duurde dat langer dan gehoopt. Wel gunstig was dat we al vóór de bouw 50% van het pand verhuurd hadden aan bouwmarkt Karwei. Inmiddels is 80% verhuurd”, vertelt Van Kessel. De diversiteit van de huurders brengt allerlei verschillende eisen met zich mee. “Dat maakt de bouw van een dergelijk complex zeker niet rechttoe rechtaan. Gelukkig had Van der Heijden ook bij ingewikkeldere zaken, zoals de aanleg van een rijbaan die parkeren op het 10 meter hoge dak mogelijk moest maken, een goed antwoord”, vertelt de directeur.

Kennis en kunde
Andere opvallende elementen aan het Bestpoint zijn het gebogen glas in de puien, de bijzondere steensoort, de stalen constructies en het vele aluminium dat is gebruikt. “In onze aanbesteding hadden we de opdracht zo goed mogelijk geformuleerd. Maar door de weerbarstigheid van de praktijk zijn er altijd zogenaamde ‘grijze gebieden’ die inventiviteit vragen. Om alles goed in te passen, is de kennis en kunde van de uitvoerder dan ook cruciaal. De hele organisatie van van der Heijden, van de projectleider tot de directie zelf, stond waar nodig paraat om alles in goede banen te leiden. Die persoonlijke betrokkenheid heb ik erg gewaardeerd”, licht Van Kessel toe.

Nieuwe wensen
Toen de bouwwerkzaamheden eenmaal gestart waren, raakten meer partijen geïnteresseerd in Bestpoint. Een belangrijke nieuwe huurder werd sportgigant Decathlon. “Zij wilden een oppervlakte van wel 5.200 m2 huren. Maar ze hadden als voorwaarde dat we de parkeercapaciteit flink zouden verhogen. We hadden voorzien in drie parkeerplaatsen per m2; dit moesten er zes per m2 worden”, vertelt Van Kessel. “Van der Heijden had gelukkig ook de expertise in huis om de benodigde extra parkeergarage te realiseren. Zo kon alles in één hand blijven. In de praktijk is de parkeerruimte ook zeker nodig gebleken. De garage staat bijna ieder weekend vol!”

Vol vertrouwen
Momenteel werkt Van der Heijden de laatste puntjes in Bestpoint af. Van Kessel heeft er alle vertrouwen in dat ook die goed worden afgehandeld en kijkt terug op een prima samenwerking. “We hebben al nieuwe projecten in voorbereiding waarbij we voornemens zijn Van der Heijden als mogelijke partner te betrekken!”